Internationella handläggare


 

$ads={1}

ÅM2023-1700

Dina arbetsuppgifter

Vi söker två internationella handläggare. En placerad i Stockholm och en i Göteborg.

Anställningarna är placerad vid Riksenheten mot internationell och organiserad brottslighet. Som internationell handläggare möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter.

Du arbetar självständigt men också tillsammans i grupp för att få det administrativa arbetet att fungera. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete, både internt och externt.

I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att

  • ge åklagare administrativt stöd, t.ex. arbete i brottsmålsdiariet, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter
  • kontrollera, bedöma och registrera inkomna ärenden
  • vara kontakten utåt i många sammanhang och därmed ge god service till både allmänheten och till andra myndigheter – främst via telefon och e-post
  • utföra arbetsuppgifter som fördelas från administrativ chef t.ex. viss beredning
  • bereda och ansvara för vissa egna utredningar av ärenden som rör utredningsorder och internationell rättslig hjälp samt beredning av ärenden rörande arresteringsorder och utlämningsärenden
  • ta särskilt stort ansvar för kammarens administrativa verksamhet
  • handleda och vara samtalspartner för kollegor
  • kommunicera muntligt och skriftligt på engelska.

Diarieföring och arkivering sker elektroniskt i vårt it-system.

Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomma brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning av vad som är brådskande eller inte.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Du ska

  • ha gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
  • ha skicklighet som motsvarar flera års väl vitsordat arbete med administrativa uppgifter som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant,
  • ha erfarenhet av arbete i it-miljö och med digitala verktyg inom administration, telefoni, möten m.m.
  • ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift,
  • ha goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Du ska även

  • vara noggrann, strukturerad och följa de förhållningsregler och rutiner som finns,
  • vara självständig och ansvarstagande,
  • vara stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög,
  • vara stabil och ha god självkännedom,
  • ha lätt för att samarbeta och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning,
  • vara serviceinriktad.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande med

  • erfarenhet av arbete inom rättsväsendet
  • eftergymnasial utbildning t.ex. inom ekonomi eller juridik.

Om anställningen

Anställningarna är tillsvidareanställningar med en provanställning i 6 månader.

Tester förekommer i rekryteringsprocessen.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.

Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 900 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.

Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Ansök redan i dag!

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال